No novo ano trouxo consigo ao mercado galego dúas novas propostas de xogos de cartas que combinan aprendizaxe e lecer na nosa lingua: ‘Galegas‘, a última entrega da serie Feminismos no tempo, e ‘Máis Galiza no tempo‘, unha expansión do popular Galiza no tempo. Estas iniciativas destacan pola súa función lúdico-pedagóxica e pola promoción do galego no ámbito do xogo.
Galegas: feminismo e memoria histórica
O xogo Galegas, creado polo colectivo AtaliAS, continúa a serie Feminismos no tempo. Trátase dunha baralla de 55 cartas que convida a situar cronoloxicamente acontecementos, figuras e asociacións feministas da historia de Galicia. Este xogo, que pode combinarse coas dúas entregas anteriores (Acontecementos e Invisibilizadas), busca destacar a contribución das mulleres na historia desde unha perspectiva galega e feminista.
Segundo a educadora social e impulsora do proxecto, Noelia Darriba, o obxectivo é “crear materiais que permitan dinamizar grupos e facilitar a aprendizaxe mediante o lecer”. Ademais de reivindicar o papel das mulleres, o xogo aposta pola defensa do galego no ámbito educativo e lúdico, un espazo con escasos recursos para mocidade e persoas adultas na nosa lingua.
Máis Galiza no tempo: historia do país en cartas
Por outra banda, Máis Galiza no tempo, presentado pola empresa OZOCOgz, amplía o universo do xogo Galiza no tempo, engadindo 55 novos feitos históricos que abarcan desde a prehistoria ata a actualidade. A mecánica do xogo consiste en situar os sucesos en orde cronolóxica, podendo combinarse as dúas barallas para crear unha liña temporal máis ampla.
As cartas inclúen ilustracións e explicacións detalladas sobre feitos como o asasinato de Moncho Reboiras ou a elección de Concepción Pérez como primeira alcaldesa de Galicia. Para o creador de OZOCOgz, Eladino Cabanelas, xogos como este axudan a coñecer e recoñecer a historia galega: “Aínda que alguén o negue, somos unha nación coa nosa historia, tan rica como calquera outra”.
Fomentar o galego a través do lecer
Tanto Galegas como Máis Galiza no tempo subliñan a importancia de impulsar o uso do galego no lecer. As iniciativas destacan nun contexto no que materiais en galego para mocidade e adultos seguen sendo escasos, segundo sinalan os creadores. Ademais, ambos proxectos buscan transformar o xeito de aprender historia, promovendo unha interacción máis próxima e participativa.
Con estas novas propostas, o galego consolídase como unha ferramenta clave para combinar educación, memoria e lecer, ampliando as posibilidades de desfrute na nosa lingua.